עוף גוזל – על ילדים ונערים שמרחפים באויר בהופעות קסמים

עוף גוזל - על ילדים ונערים שמרחפים באויר בהופעות קסמים

בהופעות קסמים – אחת האטרקציות הכי גדולות ומגניבות שיכולות להיות – זה ריחוף של ילד או נער באויר מול הקהל הנדהם. במסיבות יום הולדת – כמובן שזה גם מאוד מעצים את ילד יום ההולדת שדווקא הוא הנבחר להיות זה שירחף מול כולם. ריחוף באויר זה דבר שמדהים את הקהל מאחר והקטע הזה מביס את חוקי הפיזיקה הידועים לנו, ולרוב (כיום הרבה יותר מפעם) קשה להבין את הטריק, הדרך שבה הקוסם מבצע את התעלול המרהיב.

ריחופים של ילדים, נערים ואף של עוזרת קוסם צעירה שמרחפת באויר, החלו כבר בתחילת המאה ה20 – אך עד לפני שנות ה-2000, הייתה זו נחלתם של אמני אשליות גדולים ומתוקצבים בהופעות ענקיות בערים כמו לאס וגאס וניו יורק. ההנדסה מאחרי האפקטים האלו הייתה מורכבת מאוד, ועלויות פיתוח ויישום היו מאות אלפי שקלים (ולפעמים אפילו מיליוני דולרים!), כך שהאפקט המהמם של ריחוף בנאדם באויר היה שמור להופעות אילוזיות גדולות בלבד.

החל משנות ה-2000, בעקבות תכנון ופיתוח יוצא דופן מצד אנשים שהקדישו את חייהם לבניה, תכנון ופיתוח של אפקטים מיוחדים בהופעות והפקות, נכנסו לתחום גם המתעסקים בהופעות בקנה מידה קטן יותר כמו קוסמים לימי הולדת ואמנים אחרים. בהתחלה זה היה רחוק שנות אור מלדמות ריחוף אמיתי והאפקט הויזואלי היה לוקה בחסר, אבל זה עדיין היה מדהים, יפה, כיפי, מרגש ומעצים. עם השנים התפתחו גרסאות מרשימות יותר ומתעתעות יותר, שמשכנעות יותר ומתקרבות לאפקט שפעם היה מתגלה אך ורק על הבמות הגדולות בלאס וגאס.

בשנים האחרונות חלה תנועה בכיוון חיובי מאוד בעניין, כאשר ניתנה האפשרות לבצע ריחוף מרהיב, משכנע, שאינו ניתן להסבר ונראה מדהים, וקוסם מקצועי ליום הולדת שיודע היכן לחפש מידע בנוגע לאשליות (רמז: לא מוצאים את זה בגוגל כל כך בקלות…) יכול היה למצוא מידע בנוגע לתפעול ריחוף שכזה במסיבת יום הולדת. זיגי הקוסם לימי הולדת, לדוגמא, אחד מהקוסמים הבולטים בארץ בכלל ובתחום ימי ההולדת בפרט, הוא אחד מ2 קוסמים בלבד בארץ שמצליח להביא לימי הולדת גרסה שבה גם הריחוף נראה משכנע ומדהים, גם הקטע מרגש ומסונכרן עם מוזיקה עצמתית אינטנסיבית, גם הקטע מכיל אלמנטים שנחשבים "מורכבים" כמו סיבוב הילד המרחף במקום, הגעה לגובה גבוה ותנועה של הילד באויר, וגם, בנוסף לכל אלו, קטע הריחוף מתקרב באיך שהוא נראה לקטעי הריחוף המרהיבים והמדהימים ביותר בלאס וגאס. אם התיאור שנכתב כאן כרגע נשמע לכם מעניין, כנראה שתרצו לצפות בוידאו שמראה איך זה נראה.

"החל משנות ה-2000, בעקבות תכנון ופיתוח יוצא דופן מצד אנשים שהקדישו את חייהם לבניה, תכנון ופיתוח של אפקטים מיוחדים בהופעות והפקות, נכנסו לתחום גם המתעסקים בהופעות בקנה מידה קטן יותר כמו קוסמים לימי הולדת ואמנים אחרים."

זיגי

ריחופים בעתיד – מה הלאה?

סביר מאוד להניח שהמגמה החיובית תמשך ושעלויות הפיתוח והיישום של אשליות ריחוף בנאדם באויר ילכו ויעשו ריאליות יותר ויותר ככל שהזמן עובר, כך שזה יראה טוב יותר ודומה יותר ל"גרסת הבמות הגדולות" – יש למה לחכות!

מאמר זה נכתב על ידי זיגי – קוסם ליום הולדת לילדים.

קוסם מצוין! חגגנו איתו שנה שלישית ברציפות. עדי מתעקשת להזמין רק אותו.

שירן הלוי

הקוסם הכי טוב בישראל ללא ספק! פשוט יודע לעבוד עם ילדים, מבין אותם והם מתים עליו!

שיר כל טוב

צור קשר

השאר את פרטיך עכשיו ותקבל הצעת מחיר בתוך דקות אחדות.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם