איך מכינים קוקטיילים?

עולם הקוקטיילים הוא עולם עשיר, השופע צבעים, ניחוחות, וטעמים. עם קצת טכניקה ומעט ידע תוכלו להכין בבית קוקטיילים מרשימים. אך רגע לפני שנתחיל, מעט רקע. משקאות הקוקטיילים נחשבו פעם למשקאות נחותים. שנות ה-2000 המוקדמות סימלו שינוי במעמדם, וכיום הם נחשבים למשקאות יוקרתיים, מרהיבים ביופיים, ולא פחות חשוב מכך – טעימים בטירוף.

השינוי נוצר הודות להחלפתו של האלכוהול הזול שאפיין את עולם הקוקטיילים באלכוהול איכותי, יחד עם שימוש במיצי פירות טריים. גם מעמד הברמנים השתנה והשתכלל, וכיום הברמן נחשב לאיש מקצוע לכל דבר ועניין והביקוש שלו גבוה.

 

הצטיידו במשקאות אלכוהוליים בסיסיים

בר קוקטיילים לאירועים הוא בר שמצויים בו כל המשקאות שצריך על מנת להכין קוקטיילים משובחים. משקאות בסיסיים אלו מהווים את השלד של הקוקטייל, ומעניקים לו את ה"קיק" המוכר של האלכוהול.

משקאות הבסיס המומלצים לכל ברמן וברמנית מתחילים הם:

  • ג'ין – היימנס, רוקו, וויטלי ניל, הנדריקס.
  • רום – רום מתובל, נגריטה, מאונט ג'יי מיושן.
  • וודקה על סוגיה השונים.
  • טקילה – מילגרו, דון חוליו, פטרון.
  • ברנדי – הנסי, רמי מרטין, קורווזייה.
  • וויסקי – מרקס מארק, גלנדפידיך, ג'ים בים.

 

הצטיידו במשקאות אלכוהול לתיבול הקוקטייל

משקאות התיבול הם משקאות אלכוהוליים הנלווים אל משקאות הבסיס בהכנת הקוקטייל. לא חייב להשתמש בהם בכל מתכון, אך ברוב המתכונים שמם יופיע, ולכן יש להצטייד בהם.

לרוב משקאות אלו יהיו בעלי אחוז אלכוהול משתנה (15%-55%), זאת בניגוד למשקאות הבסיס שאחוז האלכוהול בהם עומד לרוב על 40%. משקאות התיבול מכילים סוכר, ומה שמייחד אותם הוא מנעד רחב של ניחוחות וטעמים המאפשרים לברמן לייצר מבחר גדול של שילובי טעמים מיוחדים.

המשקאות הנלווים המומלצים הם וורמוטים (כמו מרטיני), ליקרים (כמו קוואנטרו), וביטרים (כמו קמפרי).

חוף ים

הצטיידו בעשבי תיבול ומיצים שונים

כל קוקטייל כמעט מכיל מיץ ועשבי תיבול שונים, כאשר מומלץ במיוחד להשתמש במיץ טרי שנסחט על המקום. אנו ממליצים לכם להצטייד במיצים מכמה סוגים:

  • מיצים מפירות הדר – לימון, ליים, תפוזים, אשכוליות, ועוד.
  • מיצים מפירות אקזוטיים – אננס, מנגו, פסיפלורה, ועוד.
  • עשבי תיבול כמו נענע, בזיליקום, טימין, ועוד.
  • ומיצים אחרים כמו מיץ רימונים, מיץ אגסים, ועוד.

 

לא לשכוח קרח

קרח הוא מרכיב קריטי בכל קוקטייל, עד כמה קריטי? עד כדי כך שבעולם המקצועי משווים את הקרח דווקא לאש, שבלעדיה הטבח לא יכול לבשל. ברים יוקרתיים מקפידים על גודל הקרח וצורתו, אבל בשביל להכין קוקטייל ביתי אפשר להסתפק בקרח הנמכר במקפיאים בתחנות הדלק.

הקרח נועד לקרר את הקוקטייל ומעט לדלל אותו בכדי לעדן את החוזק המגיע מהאלכוהול. בכך הוא הופך את המשקה למעודן וקל יותר לשתייה.

 

לסיכום

כדי להכין קוקטייל מושלם תזדקקו גם לארגז כלים גדול, שיכיל שייקרים מסוגים שונים, ג'יגר (כלי אשר בעזרתו מודדים כמויות), כותש (לכתישת תבלינים), כפית בר, כוס ערבוב, וקרש חיתוך וסכין באיכות טובה.

לחיים!

כוסות שתייה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם