הערים הגיי-פרנדלי בעולם – המדריך לתייר הגאה

מאז נכנסה הקורונה לחיינו, עלייה למטוס וטיסה למדינה אחרת נראים כמו חלום רחוק. אבל אלה מאיתנו שנאחזים באופטימיות בלתי-נלאית כבר מתכננים את החופשה הבאה אליה נצא ברגע שיתאפשר, בתקווה שלא ייכפה עלינו בידוד כשננחת. אם אתם משתייכים לקהילה הגאה ומעוניינים לבקר בעיר אטרקטיבית ללהט"ב, המדריך הבא לערים הגיי-פרנדלי בעולם נכתב במיוחד בשבילכם.

 

ברלין, גרמניה

ברלין היא קלישאה של עיר ליברלית, אבל לפעמים קלישאות פשוט מצדיקות את עצמן. הבירה הגרמנית שידעה היסטוריה אפלה במאה הקודמת, ממצבת את עצמה כיום כאחת הערים הסובלניות בעולם ומתוך כך כאחת הערים הפתוחות בעולם ללהט"ב. בברלין תוכלו למצוא שלל מועדוני גייז וברים, מוזאונים ושכונות צבעוניות. חובבי הטכנו יוכלו למצוא בעיר מסיבות רבות לרקוד בהן עד אור הבוקר במועדונים אוונגרדיים מציתי דמיון. מצעדי הגאווה בדרך כלל צועדים בברלין בחודש יולי (יש לצפות השנה לשינויים בשל נגיף הקורונה) ומלווים במסיבות ואירועים מגוונים.

 

אמסטרדם, הולנד

העיר ההולנדית היפהפייה ידועה בתעלות המים החוצות את העיר ו"קופי-שופס" לממכר קנאביס, אך בנוסף לכל אלה היא עיר חופשית, פתוחה ורגועה. למעשה, אופי זה של העיר ושל באופן כללי משתקף גם בספר החוקים של המדינה, כאשר בשנת 2000 הפכה הולנד למדינה הראשונה שהיתירה נישואים חד-מיניים וסללה את הדרך למדינות רבות אחריה. אך גם אם אתם לא מחפשים להתחתן כרגע תוכלו למצוא מה לעשות באמסטרדם: בעיר סצנה גאה מגוונת ומעניינת המתרכזת ברחוב Reguliersdwarsstraat המפורסם, שם תוכלו למצוא ברים גאים כגון מועדון NYX וSpikjer Bar. אם תתעייפו מהריקודים, תמיד תוכלו למצוא את הקופי-שופ הקרובה ולעשן פייסל בנחת ללא שום חשש שיעצור אתכם שוטר.

 

סן פרנסיסקו, ארצות הברית

סן פרנסיסקו הוא המקום בו התחילה ההיסטוריה של הקהילה הגאה. למעשה, היה זה אומן מסן פרנסיסקו בשם גילברט בייקר שעיצב את דגל הגאווה המפורסם, שהפך לסמלה של הקהילה הגאה משנות השבעים. אך הדגל הוא לא הדבר היחיד הגאה בעיר; בסן פרנסיסקו תוכלו למצוא שלל אירועים גאים וקוויריים, החל מיריד הרחוב פולסום שנערך בחודשי ספטמבר וכלה במצעדי הגאווה ביוני המושכים אליהם מדי שנה מאות אלפי אנשים מכל העולם. שכונת קסטרו בסן פרנסיסקו היא אחת משכונות הגייז הראשונות בארצות-הברית בה תוכלו בין השאר לבקר במוזיאון ההיסטוריה GLBT ובבר הגייז מובי דיק.

 

בואנוס איירס, ארגנטינה

כמדינה הראשונה בדרום-אמריקה שהיתירה בחוק נישואים חד-מיניים, הדבר בהחלט משתקף בארגנטינה ובעיר הבירה שלה, בואנוס איירס. בבואנוס איירס ניתן למצוא סצנה גאה ותוססת ברובע פלרמו, שם תוכלו לבקר בברים גאים ובחנויות אופנה, וכן בשכונת סן טלמו שם נמצאים מועדוני טנגו למכביר, כולל מועדוני טנגו גאים. בגזרת חיי הלילה ישנו גיוון לא קטן, כאשר במועדון הגלאם תוכלו למצוא קהל צעיר באופן יחסי ולעומתו מועדון הקונטרמאטנו מושך אליו בעיקר "דובים" והומואים מבוגרים. אירועי הגאווה בבואנוס איירס מתקיימים ברובם בחודש נובמבר, ובשיאם מצעד הגאווה ופסטיבל הטנגו הקווירי.

 

ברצלונה, ספרד

בעיר הבירה של הקהילה האוטונומית קטלוניה שבספרד תוכלו למצוא שלל פעילויות אטרקטיביות ללהט"ב. בעיר זו התחילה התנועה לזכויות להט"ב בספרד, שהתפשטה כמו אש בשדה קוצים בשאר המדינה. החל מבתי מרחצאות בהם קווירים יכולים להיפגש ולהתפשט בנחת, וכלה בשלל מועדונים וברים כגון Gin וLa Chapelle- בשכונת גאקסמפלה. אירועי הגאווה בברצלונה מתקיימים לרוב בחודש יוני, ובשיאם הפלאזה אספניה שהוא קונצרט גדול המארח כוכבים לטיניים וזמרי ארוויזיון, וכן פסטיבל הקולנוע הגאה. אם אתם מעדיפים לנפוש בחורף, תוכלו לבקר בסוף השבוע המושלג במרץ. במידה ואתם מעוניינים לצאת קצת מהעיר, תוכלו לבקר בעיירת החוף סיטגס המפורסמת בחיי הלילה שלה והקרנבל שהיא מארחת בחודשים פברואר/מרץ.

 

סידני, אוסטרליה

אם טיסות ארוכות לא מרתיעות אתכם ויש לכם חשק לגוון קצת את הטיולים המסורתיים באירופה תמיד תוכלו לבקר בסידני, בירתה היפהפייה של אוסטרליה. בסידני תוכלו למצוא את פסטיבל הלהט"ב הגדול באוסטרליה המושך אליו אלפים מכל העולם. הפסטיבל מפיח חיים חדשים וצבעוניים ברחוב אוקספורד, המלא לרוויה בדגלים בצבעי הקשת, אנשים בלבוש צבעוני ונצנצים למפרע. בסידני תמיד תוכלו למצוא מסיבות גייז תוססות כגון The Birdcage ושלל תרבות להט"בית.

 

בנגקוק, תאילנד

אסיה היא לא מהיבשות הידידותיות ללהט"בים בעולם, אך עם זאת ניתן למצוא בה ערים המושכות אליהן תיירים גאים ומציעות להם אטרקציות ייחודיות כאשר אחת מערים אלו היא בנגקוק שבתאילנד. בנגקוק היא עיר תיירותית ומושכת אליה אנשים משלל תרבויות ומקומות, ובנוסף לכך מציעה גם סצנת גייז פנטסטית. את עיקר הברים תוכלו למצוא ברחוב סילום סוי 4, רחוב חד-צדדי העמוס בברים לגייז בהם ניתן לשבת ולשתות קוקטיילים מוקדמים במהלך היום ולצפות במופעי דראג, ובלילה לחצות לרחוב סילום סוי 2 למסיבות הגייז שם. בחודש אפריל בכל שנה מתקיימות מסיבות גייז לרגל ראש השנה התאילנדי (Songkran) ומהוות את פסטיבל הגייז הראשי של בנגקוק.

 

ניו-יורק, ארצות הברית

בלתי אפשרי למנות את הערים הגאות בעולם ולא להכניס לרשימה את ניו-יורק, אחת מאבני היסוד של ההיסטוריה הלהט"בית. בגריניץ' וילג' תוכלו למצוא את פונדק סטונוול שמהווה אתר עלייה לרגל של כל תייק גאה המעוניין ללמוד על ההיסטוריה של התנועה הלהט"בית לזכויות ולחירות. בניו יורק תוכלו למצוא אין ספור מועדוני גייז, בניהם Lips המארח מופעי דראג, Therapy ו-The Eagle. אירועי הגאווה בניו-יורק מתקיימים בחודש יוני, ובשיאם מצעד הגאווה המושך אליו מדי שנה מיליוני צועדים ומהווה את אירוע הגאווה הגדול ביותר בעולם.

 

לסיכום

באופן משמח , ככל שהזמן עובר יותר ויותר ערים בעולם הופכות למקום סובלני יותר ללהט"בים ונעשות ליעד תיירותי עבורם. הערים שהובאו בכתבה זו הן רק חלק מרשימה הולכת וגדלה של ערים אטרקטיביות עבור הקהילה הגאה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם