איך לעצב חלל עבודה בצורה נכונה  

בבעלותכם חלל עבודה משותף? חולמים שהוא יהיה מעוצב ברמה גבוהה? הגעתם למקום הנכון.

לפניכם כמה עקרונות בסיסיים שאין לוותר עליהם בעיצוב של חללי עבודה משותפים.

 

חללי עבודה משותפים – הטרנד החם בעולם העסקים

כל הייטקיסט או איש עסקים כבר מכיר היטב את עולם חללי העבודה המשותפים. חללי עבודה בכפר סבא, בתל אביב, בבאר שבע ובחיפה – הם כובשים בסערה את הארץ מצפון ועד דרום. אז מה הסוד שלהם? כנראה שהתשובה טמונה בסביבת העבודה. חללי עבודה משותפים מציעים סביבת עבודה מושלמת. הם מודרניים, מאובזרים, מעוצבים ונעימים. סביבת חלל העבודה יוצרת את הפלטפורמה המושלמת לעבוד או ללמוד בה. בשילוב אווירה צעירה וחברתית, אפשר להבין מדוע הקונספט הפך להצלחה עולמית.

 

מעוצבים להצלחה

עיצוב חללי עבודה משותפים דורש שילוב של פונקציונליות לצד נראות מצוינת. אלו שני העקרונות הבסיסיים שיש לזכור בבואנו לעצב חלל עבודה משותף. מעצבת רשת חללי עבודה בכפר סבא מספרת: "זהו אתגר עיצובי לא פשוט: על חללי העבודה להיות מותאמים למספר רב של אנשים, לפגישות אישיות ולישיבות משותפות גם יחד. עם זאת, עליהם גם להיות אטרקטיביים, מודרניים וחדשניים. לצורך כך, נדרש ניצול מיטבי וארגונומי של המרחב יחד עם טאצ' עיצובי ברמה גבוהה".

 

תאורה זה סוד הקסם

לבחירת התאורה הנכונה יש השפעה גדולה על האווירה ועל הנראות של חלל העבודה. גופי תאורה הם כבר מזמן לא רק פונקציונליים אלא משחקים תפקיד חשוב בעיצוב. קיימים היום אינסוף גופי תאורה שונים ומיוחדים: נברשות תלויות מהתקרה, צמודי קיר, גופי תאורה בשילוב פרזולים מיוחדים או עץ ועוד. רשת חללי עבודה בכפר סבא החליטה ללכת דווקא על הקו הנקי ביותר – נורות הליבון הפשוטות שחזרו לאופנה בגדול. יש להקדיש זמן ומחשבה לבחירת גופי התאורה הנכונים לחלל העבודה, תוך מחשבה על האווירה שנרצה ליצור. כמו כן, כדאי להתחשב גם בתאורה הטבעית ולתת לה מקום.

 

משחק של צבעים

אלמנט עיצובי נוסף וחשוב הוא כמובן צבע. בעזרת הצבעים הנכונים, נוכל ליצור אווירה שתקלע בדיוק לצרכים שלנו. למשל, בעזרת צבעי קיר נקיים, בגוונים בהירים, נוכל ליצור אווירה אינטימית ולשלב בחלל פריטי עיצוב מיוחדים. לעומת זאת, בעזרת צבעים בולטים או טקסטורות מיוחדות, נקבל חדר מעניין וצבעוני בו לא יהיה צורך בפרטי עיצוב רבים. הצבע נותן לנו יכולת להעצים את חלל העבודה, שכן ידוע כי יש לו השפעות פסיכולוגיות ופיזיולוגיות כאחד.

 

לסיכום

עיצוב של חלל עבודה הוא אינה משימה פשוטה. נדרשת חשיבה מרחבית טובה יחד עם טעם עיצובי ברמה גבוהה. אל תשכחו שעל חלל העבודה להיות קודם כל פונקציונלי. הקדישו זמן ומחשבה לבחירת התאורה והצבעים, שיעזרו לכם ליצור את האווירה שאתם מחפשים. כעת אתם מוכנים להתחיל לעצב את חלל העבודה שלכם.

 

שולחן עבודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם