4 דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמקבלים מתנה

החגים הם זמן לרצון טוב ולהבעת הערכה לזולת, אך תמיד יש סיכוי לרגע מביך שבו אתה תקבל מתנה או תתן אחת למישהו שאתה לא מכיר כל כך טוב.

ישנם כללי נימוס למתן מתנות, אך הפרשנות של כל אחד לכללים הלא כתובים הללו שונה.

כדי להימנע מרגעים מביכים, להלן מדריך קצר למתנות בחגים.

 

  1. האם אתה צריך לתת את מה שאתה מקבל?

החלפת מתנות נפוצה במהלך החגים, אך זה לא תמיד חובה. במקרים רבים אנשים נותנים מתנות מבלי לצפות לתמורה, והמתנה היא פשוט מחווה מתחשבת. לדוגמה, אורח יכול לתת למארח של ארוחת ראש השנה קופסת שוקולדים או עציץ. לא חייבים להשקיע ולהביא למארח שלך דובי ענק למכירה, אפשר ללכת על משהו פשוט וצנוע שכולם אוהבים.

עם זאת, אם אתה מעדיף להחליף מתנות ולתת רק למי שמביא לך, שמור על מגוון קטן של מתנות גנריות מוכנות לשימוש. פריטים אלה יכולים לכלול שוקולדים, ממתקים אחרים או נרות ריחניים לדוגמה.

 

  1. האם מתנה הניתנת בתמורה צריכה להיות שוות ערך?

כשאתה נותן מתנות, עליך לשאוף להוציא סכום שנוח לך, ולא כזה שאתה מניח שאדם אחר יוציא עלייך. חלק מהאנשים מרגישים שהם נאלצים לתת מתנה שוות ערך למתנה שהתקבלה. אולם הערך יכול להיות קשה לקביעה, והרבה מהאנשים לא מייחסים חשיבות לערך הכספי של מתנה. המחשבה הנלווית למתנה היא בדרך כלל בעלת משמעות רבה יותר.

הוצאה כספית מופרזת על מתנה עלולה לגרום לאדם שיקבל אותה להרגיש לא בנוח. בהתאם למערכת היחסים שלך עם הנמען, אתה עשוי להרגיש שאתה צריך להסביר שקיבלת עסקה טובה על המתנה שלו (אולי קיבלת כרטיס מתנה בהנחה) כדי להקל על אי הנעימות שלו.

באופן דומה, הערכת שווי המתנה שקיבלת היא תרגום של אקט מתן המתנות לאמצעים חומריים, וזה לא מה שהחגים צריכים לייצג. למען האמת, אם הצלחת למצוא מתנה טובה שהנמען מעוניין בה, תג המחיר אינו רלוונטי.

 

  1. תביע הערכה ותודה כשאתה מקבל מתנה

אם אתה מקבל מתנה, גם אם אתה לא נותן אחת בתמורה, תמיד הראה את הערכתך, ללא קשר אם אתה אוהב את המתנה או לא. אם המתנה מוצגת בפניך באופן אישי, חייך ותודה לנותן המתנה. אם אתה מקבל מתנה בדואר או דרך אדם אחר, התקשר לנותן המתנה בהקדם האפשרי כדי להודיע ​​לו שהמתנה הגיעה. כמו כן, עליך לשלוח הודעות תודה לאחר מכן.

 

  1. כבד את המארח שלך

כאשר אתה מוזמן לבית של מישהו לארוחת חג, מומלץ להביא אות הערכה כלשהו בתמורה להזמנה. מתנות אלה לא צריכות להיות בזבזניות או בהתאמה אישית יתירה. לרוב יספיקו בקבוק יין, קופסת שוקולדים, פרחים או מתנה אחרת שקשורה לחג.

 

 

קופסאות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם