מחפשים פעילות שווה לקבוצת ילדים או נוער? הכירו את סדנאות הODT

מי לא תהה מה לעשות עם הילדים במהלך השנה? הילדים יוצאים לחופשות חגים, חופשת קיץ ארוכה ואפילו מחפשים תעסוקה יומיומית לאחר שעות הלימודים. תמיד ניתן להציע חוג או משחק מחשב נחמד, אבל בסופו של דבר כולם רוצים שילדיהם יקבלו ערך מוסף מהתחביבים ופעילויות הפנאי שלהם – כך שאם אתם מעוניינים באופציה חלופית, מעשירה וחוויתית – בואו לגלות על סדנאות הODT.

 

פעילויות אפשריות לילדים ונוער

כיום מוצעות לילדים ובני נוער מגוון רחב של אופציות שונות לבילוי בזמנם הפנוי. בין אם מדובר בחוג אחר הצהריים או פארקים וחוויות מיוחדות שונות – מעטים הדברים שמוסיפים ערך חינוכי לילדים. ילדים ונוער כיום מומחים גם בעיסוק עצמי – משחקי מחשב וטלפון, שיחות דיגיטליות וכדומה.

בדיוק בגלל ההתקדמות הטכנולוגית שהביאה לזה, לאחרונה יותר ויותר סדנאות וחוגים המשתמשים בצורות הפעלה פורצות דרך החלו לקום. סדנאות חדשניות שניתן לראות עולות הן סדאות ODT – סדנאות ששוברות קצת את צורת החשיבה הישנה, ומעניקות ערך חינוכי והתקדמותי לאלה המשתתפים בסדנאות.

 

מה זה ODT?

המושג ODT משמעו Out Door Training, ומתייחס להתנסות מעשית. הוא כולל כמה חלקים: קודם כל קיום פעולות מחוץ למרחב הרגיל, בטבע או במרחב חוץ, סביבה שונה. בנוסף, מתייחס להסתכלות שונה על פעולות בעצם הביצוע אותן בצורה שונה – יציאה מהמרחב הרגיל מאפשרת שבירה של השגרה ופתיחת דרך להתנסויות משנות עולם. דבר שני, המושג כולל אימון ולמידה של דברים שונים, רכישת מיומנות חדשה או יצירת תחביב שונה וחדש.

כיום מיישמים את המושג במון בפעילויות שונות, סדנאות ODT וחוגים נוספים המתבססים על הרעיון ומחדשים את עולם ההתנסות האישית של אנשים רבים.

 

סוגי סדנאות הODT שיש כיום

יש סדנאות ODT רבות היום. מדובר בסדנאות לילדים ונוער במגוון תחומים – ואפילו סדנאות למורים. מכיוון שהסדנאות מטרתן להרחיב אופקים ולשבור את המרחב העיסוקי הקבוע והרגיל של כל אדם, ולהוסיף להתפתחות אישית, נושאי הסדנאות מגוונים ומעניינים.

 

סדנאות לילדים ובני נוער

לבני הנוער והילדים יש סדנאות בישול, סדנאות דיבייט, מנהיגות ועוד ועוד. מה שמשותף לכולן הוא שהסדנה מאפשרת להם התפתחות אישית וחברתית – מכיוון שהם צעירים הסדנאות מאפשרות חיבור אמיתי עם הסובבים, למידה ופיתוח של כישורי עבודה בצוות ובפן האישי – פיתוח יכולות מנהיגותיות ויכולת עמידה והתנסחות מול קהל.

 

סדנאות לצוותי חינוך

לצוותי החינוך גם כן סדנאות בישול ומנהיגות, אבל באלה הדגש הוא על איך להעביר בצורה חינוכיים מסרים של הנהגה, אחדות וגם ללמוד לעבוד בשיתוף פעולה עם הצוותים הסובבים על איש חינוך.

 

לסיכום…

סדנאות הODT הן משב רוח מרענן שמתחיל לצבור תאוצה בשנים האחרונות. הסדנאות מאפשרות התפתחות אישית, גיבוש של קבוצות, פיתוח יכולת עבודה בצוות, פיתוח כישורי הנהגה, יכולת התבטאות מרשימה ועוד ועוד. הסדנאות מאפשרות לשלב בין התפתחות, חינוך והנאה מרובה.

סדנאות ODT

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם