עוברים את הגבול לסיני בקלות

בין אם אתם נוסעים להיזרק בחושה מבודדת במשך שבוע או נוסעים להתפנק במלון 5 כוכבים יוקרתי, מעבר גבול טאבה הוא תחנת המעבר שלכם בין ישראל לסיני. כמו כל מעבר גבול, גם לזה בטאבה יש חוקים ונהלים משלו וחשוב שתדעו מה מחכה לכם שם כדי שתוכלו לחצות אותו בדרך המהירה והנוחה ביותר.

שוטר במחסום

מעבר גבול טאבה עולה מידי פעם לכותרות עקב תורי הענק שמשתרכים בו בחגים ובחופשות הקיץ, או אז נוהרים אליו עשרות אלפי ישראלים בדרכם לחופי סיני המופלאים. חשוב לציין כי התורים הארוכים אינם אופיינים למעבר גבול טאבה במרבית ימי השנה. התיירות המחודשת לסיני הביאה עלייה של מאות אחוזים במספר המבקרים הישראלים, רובם הגדול גילו את מעבר הגבול לראשונה והתנסו בבירוקרטיה שלו לראשונה, מה שתרם להמתנה הממושכת.

ההגעה למעבר הגבול בטאבה היא דרך אילת. אם אתם מגיעים בטיסה/אוטובוס, תוכלו לקחת מונית (50 ₪) או אוטובוס (5 ₪) ממרכז העיר. אם אתם מגיעים בקבוצה – מונית היא הפתרון הנוח והמהיר ביותר. אם אתם מגיעים לאילת עם אוטו ומתכננים להשאיר אותו בעיר, מומלץ בחום לעשות זאת באחד מהחניונים באזור מעבר גבול טאבה. במקרה ומדובר בעונות הקיץ או החגים והחניונים הקרובים למעבר הגבול מלאים, עשו זאת באחד החניונים המוסדרים כדי להימנע מדו"ח מבאס או מנזק לאוטו.

לרוב, חציית מעבר הגבול בטאבה היא פרוצדורה שאורכת בסביבות ה-30-40 דקות. בחגים ובעונת הקיץ זמני ההמתנה מתארכים, אך גם אז אפשר להימנע מהם אם מגיעים אליו מוקדם מאוד בבוקר (6-7 בבוקר) או מאוחר מאוד בלילה. מעבר הגבול בטאבה פתוח 24 שעות ביממה (למעט ביום כיפור, חג הקורבן המוסלמי ובחודש הרמדאן, אז הוא נסגר לשעה-שעתיים בכל יום לטובת הסעודה היומית השוברת את הצום).

החצייה לסיני דרך מעבר גבול טאבה אינה מצריכה ויזה במידה ואתם שוהים בה פחות מ-14 יום. במידה ואתם מתכוונים לשהות בה מעל שבועיים, תצטרכו להוציא ויזה למצרים. חשוב מאוד לוודא שברשותכם דרכון התקף ל-3 חודשים לפחות מיום כניסתכם לחצי האי. בנוסף, תתבקשו לשלם במעבר הגבול אגרת מעבר בצד הישראלי ובצד המצרי. העלות בצד הישראלי היא 102 ₪ + 5 ₪ עמלה, ובצד המצרי עלותה היא 400 לירות מצריות, שהן 80 ₪. ניתן לחסוך את תשלום העמלה ואת ההמתנה בתור התשלום באמצעות תשלום מראש בכרטיס אשראי באתר האינטרנט "מילגם", או באמצעות מזומן/שיק בנקאי בסניף הדואר בקרוב לביתכם. אם אתם מגיעים כקבוצה גדולה ומשלמים במעבר הגבול עצמו, דעו כי העמלה היא פר עיסקה ולא פר אדם, לכן מומלץ לשלם ביחד על מספר אנשים (ולהתחשבן על ה-5 ₪ ביציאה ממעבר הגבול).

שימו לב כי יש מספר דברים שאסור בתכלית האיסור להעביר במעבר גבול טאבה – סמים ותרופות מרשם נרקוטיות (כמו משככי כאבים חזקים), חומרים פורנוגרפיים, נשק, תחמושת, רחפן, מצלמות דרך וגלאי רדאר, מעל 10,000 לירות מצריות במזומן (כ-2,000 ₪) וציוד דיג. עם זאת, מותר להכניס אלכוהול (עד 1 ל' ולעיתים יותר – תלוי במי שבודק אתכם), אוכל מכל הסוגים (כלומר, בגבולות ההיגיון, כן?), כלי מטבח ובישול, אולר או לדרמן, ציוד צלילה, ציוד ספורט (כולל אופניים), מצלמה רגילה ומצלמת גו-פרו פשוטה, מחשב נייד ותרופות מרשם לא נרקוטיות – עדיף לאחסן באריזתן המקורית במזוודה ולא בתיק הגב.

ישנם חפצים וציוד שלגביהם יש אי בהירות כגון ציוד צילום מקצועי, טלסקופ ומשקפות, גזיה וציוד קייטסרפינג. החפצים האלה אינם עלולים לסכן אתכם במעצר (כמו סמים או חומר פורנוגרפי), אך יכולים לבקש מכם להפקיד אותם במעבר הגבול או להחזיר אותם לארץ. קחו זאת בחשבון ואם אתם לא חייבים להעביר אותם – עדיף להימנע מכך מראש.

בסוף הצד הישראלי במעבר גבול טאבה מחכה לכם אפילו חנות דיוטי-פרי קטנה (קטנטונת) עם מגוון מצומצם של בקבוקי שתייה עם מבצעים לא מאוד אטרקטיביים אבל עדיין במחיר נוח. בסיני אמנם אפשר לרכוש אלכוהול אבל המבחר ברוב המקומות אינו גדול ואם לא בא לכם לקחת הימור עם הבירה או הוודקה המקומית, הצטיידו בהם מראש בצד הישראלי.

טיפים נוספים לחציית מעבר גבול טאבה:

  • אם אתם מגיעים בעונת החגים או ביולי-אוגוסט, היערכו להמתנה של שעתיים בממוצע. זה אומר שכדאי מאוד להגיע עם נעליים ובגדים נוחים, בקבוקי מים, אוכל, ספר לקריאה ונייד מוטען.
  • אם אתם מתכננים סיני עם ילדים, היערכו בהתאם ודאגו להם למשחקים ואוכל שהם אוהבים כדי שלא יסבלו מההמתנה הארוכה.
  • הפקידים במעבר הגבול בצד המצרי לא יתביישו לבקש מכם טיפ. אם אתם בעניין, הכינו מראש קצת כסף קטן ואפילו שקיות במבה, המצרים אוהבים אותה מאוד.
  • ואל תשכחו לבדוק את התוקף של הדרכון!

ואיפה כדאי לשהות שאלתם? הנה שלושה מקומות ששווה לבדוק: מלון מוזאיק, דנה ביץ', ג'אז דהביה

הכי חשוב, תהנו!!

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם