יש לי עסק קוסמות ואני מתחתן – האם חשוב לעשות הסכם ממון?

בעלי עסקים קטנים שצפויים להתחתן בחודשים הקרובים פנו אלינו לאחרונה, לאחר שהעלינו מדריך לאתר שהתמקד בניהול נכון של העסק תוך תכנון האירוע המיוחד. אלה ביקשו לדעת אם עליהם לחתום על הסכם ממון, למרות שהם מחזיקים בעסק קטן לכאורה. החלטנו להעלות מדריך מרוכז בנושא שיענה על השאלה הנפוצה, כדי להקל על המתעניינים בדבר. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את התשובה המלאה שחיכיתם לה.

 

הסכם ממון – מהו?

לא ניתן לכתוב על הסכם ממון, מבלי להציג את ההגדרה המשפטית של ההליך. נסביר בקצרה שזהו הסכם שנחתם על ידי שני בני הזוג (לצורך הדוגמא, מדובר בבעל העסק לקוסמות ובת הזוג שלו) לפני הנישואים. המטרה של הסכם זה היא להסדיר את ההתנהלות הכלכלית שתתקיים במידה ובני הזוג יחליטו להיפרד. חשוב לציין שההסכם יכול להיות קביל מבחינה משפטית, במידה והוא נחתם מול עורך דין שהוסמך לדבר.

הסכם ממון

הנושאים המרכזיים שיעלו במהלך כתיבת ההסכם

בעל עסק לקוסמות צריך להיות בטוח בכך שהוא מעלה על הכתב את הדברים הבאים:

  • נכסים שבהם העסק מתקיים
  • הכנסות בעקבות העסק
  • קרנות השתלמות ופנסיה

שכן, במידה ותתקיים פרידה בינו לבין בת זוגו, הוא יוכל להיות בטוח בכך שהחלוקה שתיגע לדברים אלו, תתבצע בהתאם להסכמה של שני הצדדים. מי שרוצים לבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר, צריכים לפנות אל עו"ד שחר הסכם ממון שתסייע בכתיבת ההסכם באופן מקצועי.

 

החשיבות בחתימה על הסכם ממון עם עסק לקוסמות

כאמור, חתימה על הסכם ממון מאפשרת להגיע להסכמות בכל הנוגע לחלוקת הרכוש של העסק במידה ותתקיים פרידה. בני הזוג יוכלו להשתמש בתוכנו של המסמך המשפטי, כדי לקבל את החלק שלהם. הליך זה חוסר לא רק זמן ותסכול, אלא גם כסף. שכן, בעלי עסק לקוסמות שלא מחזיקים בהסכם ממון, עשויים לגלות שהם יצטרכו לשלם לא מעט על הוצאות בית משפט ושכר טרחה לעורך דין בעת הגירושים.

הסכם ממון

שימו את הפוקוס על בחירת עו"ד מומלץ

רגע לפני סיום המדריך, נמליץ לכם לשים דגש רב בכל הנוגע לבחירת עורך דין. כאשר ההמלצה היא לבדוק מראש שעורך הדין שייבחר על ידיכם עונה על הקריטריונים הבאים:

  • בעל וותק
  • יש לו ניסיון בכל הנוגע לחתימת הסכם ממון עם עסק מניב
  • קשוב ואמפתי

 

השורה התחתונה – זה הזמן לחתום על הסכם ממון!

מי שמחזיקים בעסק לקוסמות וצפויים להתחתן בקרוב, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין יחד עם בן או בת הזו. שכן, זה יסייע בכתיבת הסכם הממון ויקל על הצדדים במידה והם יחליטו להיפרד בשלב מאוחר יותר. בשלב זה אתם מכירים באינפורמציה חשובה זו, כך שנותר לכם רק להעביר אותה הלאה, כדי שניתן יהיה להעלות את המודעות לנושא.

הסכם ממון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם