צ'ק ליסט מסודר לקראת טיול בשטח – איזה ציוד מחנאות אתם צריכים

לפני כמה שנים מצאנו את עצמנו יוצאים לטרק לא קל בצפון הודו.

עד היום אנחנו זוכרים את הרגע שבו השמים התמלאו בעננים ומצאנו את עצמנו חבורה של ישראלים, תקועים באמצע הטרק עם בגדים קצרים, ללא מיגון נגד גשם וללא ציוד מחנאות

מתאים.

הדבר גרם לנו לכתוב את המדריך הנוכחי כדי להעלות את המודעות בכל הנוגע לציוד המחנאות שאתם פשוט לא יכולים לצאת בלעדיו לשטח, הנה הצ'ק ליסט המסודר שלנו:

 

פריט מספר 1 –  מעיל נגד גשם

נניח שצפוי להיות מזג אוויר נעים בזמן שאתם יוצאים לשטח, זה לא משנה. אתם צריכים לקחת אתכם בכל מקרה מעיל נגד גשם על כל מצב שיקרה. יש לא מעט מעילים קלי משקל שנכנסים בקלות אל התיק ולא תופסים הרבה מקום. תאמינו לנו, עדיף לכם שיהיה לכם מעיל ארוז בגודל בוטן בתיק מאשר שתיתקעו בשטח כשאתם רטובים, ללא יכולת לכסות את עצמכם כהוגן.

 

פריט מספר 2 – אוהל

אי אפשר לצאת לטיול בשטח ולא להצטייד באוהל. יש מי שסבורים שיציאה עם שק שינה (שגם הוא נחשב כפריט בפני עצמו) מספיקה, אבל האמת היא שאין זה נכון. כל עובד בחנות של ציוד מחנאות ידע להגיד שלינה בשטח מביאה לא פעם חיות סקרניות שמתגוררות בו. כך שאתם עשויים לשמוע לא פעם קולות של חיות שבאות לרחרח אתכם או את האוכל שיש לכם בתיקים. לינה באוהל מאפשרת לכם להיות מוגנים מהחיות וגם מפני תנאי מזג אוויר שונים, למשל:

  • שלג
  • גשם
  • שמש קופחת ועוד

 

פריט מספר 3 – גרביים טרמיות

גרביים תרמיות יאפשרו לכם לשמור על חום גוף בכפות הרגליים וגם ינדפו את הזיעה. הן נחשבות לפריט חובה גם בטיולי שטח שמתקיימים בימים חמים. שכן, במרבית המקרים, עדיף לצעוד עם נעלי הרים אטומות (שנחשבות גם כן לפריט חשוב) ועם גרביים מאשר לצעוד עם סנדלים שעשויים לחשוף אתכם לא פעם לסכנות שונות כמו עקיצות של בעלי חיים ארסיים או פגיעה מסלעים, אבנים וקוצים שיקרו בדרככם.

 

פריט מספר 4 – מכנסיים מתפרקים

אי אפשר לצאת לטיול בשטח ללא המכנסיים הללו. הם מאפשרים לכל אחד ללכת בנוחות בשטח ביום חם והן ביום קר. המכנסיים המתפרקים בנויים בעצם מ- 2 או 3 קומות (בכל דגם זה משתנה) שניתן לחבר או לפרק אותן באמצעות ריצ'רץ'. כך שאתם בעצם יכולים לבחור אם אתם רוצים ללכת עם מכנסיים ארוכים, 4\3 או קצרים. מדובר בהמצאה שמשנה חיים עבור מטיילים רבים.

 

כמה מילים לסיום המדריך

כעת ידוע לכם מהם 4 הפריטים שאתם פשוט חייבים לקחת אתכם לטיול בשטח. אנחנו יכולים להיות רגועים שאתם לא תחוו את הטעות שאנחנו עשינו לפני עשור ומאחלים לכם טיול נעים ובטוח.

לינק בשטח

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם