השילוב בין קסם ומדע – דברים מעניינים לדעת

נכון, אין ספק שקיימות גם אשליות כאלו ואחרות בעולם הקוסמות, אבל תופתעו אולי לגלות כי הקוסם נשען על לא מעט עקרונות מדעיים.

כל מה שחשוב לדעת לגבי השילוב בין קסם למדע, כיצד קוסמים בעצם גורמים לעצמים שונים להידבק ולהיצמד האחד לשני? בואו נגלה.

החשיפה לעולם הקסמים נעשית בגילאים צעירים, וכולנו כבר מגיל צעיר מכירים קוסמים לימי הולדת, אומני חושים לאירועים וכדומה. יחד עם זאת, לא פעם, אנחנו עוצרים ושואלים את עצמנו:

כיצד הקסמים האלו מתבצעים? ובכן, אנחנו שמחים לבשר לכם שחלק מהתעלומות מאחורי מעשי קוסמות אכן ניתנות לפתרון.

אתם מוזמנים להכיר עקרונות מדעיים שעולם הקוסמות לפעמים נשען עליהם.

בכל מקרה, מדע או לא מדע, קוסמים הם האופציה מושלמת עבור הפעלה ליום הולדת שלא שוכחים. 

על אילו עקרונות מדעיים נשענים חלק מהקסמים?

מכירים את העיקרון המדעי הנקרא ואקום? יצירת ואקום היא אפשרית בחללים ריקים, שבהם קיים חוסר חומר בנפח (זוהי ההגדרה המילונית לוואקום). כשנוצר ואקום בתוך חללים ריקים, עצמים שונים נצמדים האחד לשני באופן אוטומטי, כולל חלקי גוף של אדם אשר יכולים להיצמד לעצמים דוממים.

למעשה, ואקום מהווה כוח כה עוצמתי, עד שיהיה ניתן להרים בעזרתו עצמים די כבדים. ואם מדברים על הגברת עוצמת הוואקום בדרכים שונות, הרי שכבר מדברים על הצמדת עצמים שונים האחד לשני בעוצמות מכובדות ביותר. כאלו שיכולות לגרום לנו להרגיש שאכן מתבצע כאן איזשהו קסם באמת אמיתי. וזה נראה אמיתי, אז בהחלט אפשר להבין את הבלבול של קהל כשהוא חוזה וחווה מופע קוסמים עם אומן חושים, קוסם לימי הולדת וכדומה.

עקרון מדעי נוסף עליו ניתן לבסס קסמים מסוימים

ישנם עקרונות מדעיים נוספים עליהם קוסמים נשענים, כמו למשל התאוריה הקינטית של הגזים. נשמע מעט מורכב, אנחנו יודעים. מעבר לכך שאנחנו לא אנשי מעבדה, אנחנו גם לא מעוניינים לחשוף כאן את מעשי הקוסמות השונים, אבל כן ננסה מעט להסביר במה מדובר.

באמצעות לחצים אשר נוצרים באמצעות גזים, ניתן לגרום לחפצים שונים לשנות את צורתם ואת המבנה שלהם. ניתן את זה בדוגמה? אוקי. למשל, מכירים את הטריק של פחית מתכת מקומטת, אותה הקוסם מצליח בעזרת מעשי קוסמות להחזיר למצבה הקודם והלא מקומט? ובכן, ניתן לעשות זאת באמצעות לחצים של גזים אזר נוצרים בדרכים כאלו ואחרות.

כיצד אותם גזים בלחץ יוצרים את הקסם?

אותם גזים בלחץ למעשה "דוחפים" את המבנה הקיים של העצם המקומט, כמו הפחית, מה שמוביל את אותו עצם לחזור למצבו הקודם. מעניין מאוד, כדאי לקרוא על זה.

שוקלים להיהפך לקוסמים? כדאי לדעת, בימינו ניתן ללמוד קוסמות במכללות, בסדנאות ועוד. עם קצת כוח רצון והרבה תשוקה, גם אתם תהיו קוסמים מומלצים לאירועים וימי הולדת, קוסמים ברחבי העולם ומה שתבחרו. בהצלחה!

ריחוף באוויר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם